Rachunki i faktury VAT dla pacjentów, obsługa płatności częściowych i inne nowości
Kategorie: Nowe funkcje w systemie
W Platformie iGabinet pojawiło się ostatnio wiele nowych możliwości związanych w głównej mierze z obsługą rozliczeń pacjentów. Znaczna część wprowadzonych zmian stanowi zatem odpowiedź na liczne sugestie klientów korzystających z modułu płatności i rozliczeń, uruchomionego nie tak dawno temu. Pozostałe zmiany stanowią liczne poprawki niosące ze sobą zarówno rozwój funkcjonalności tego oprogramowania, jak też poprawę wygody korzystania z niego.
Najważniejszą zmianą jest możliwość generowania pacjentom rachunków i faktur VAT za wykonane usługi w postaci plików PDF, które można następnie wydrukować, przesłać pacjentom za pomocą poczty elektronicznej, czy też po prostu zapisać jako fragment lokalnie przechowywanej dokumentacji medycznej.
Nowe opcje dostępne w konfiguracji rozliczeń pozwalają na określenie m.in.: rodzaju dokumentów płatniczych (rachunek lub faktura VAT), sposobu numeracji dokumentów (miesięcznej lub rocznej), domyślnego terminu płatności, a także waluty w jakiej przyjmowane są płatności i jakiej dotyczyć będą wystawiane dokumenty - co z pewnością ucieszy właścicieli placówek świadczących swoje usługi poza granicami naszego kraju.
Dużą zmianą, o którą prosiło wielu naszych klientów jest wprowadzenie salda pacjenta, które umożliwia częściowe rozliczenia za usługi wykonane podczas wizyty. Wyobraźmy sobie następującą sytuację: przychodzi pacjent na zaplanowaną wizytę, podczas której okazuje się, że potrzebne są dodatkowe zabiegi, które następnie są wykonywane na tej samej wizycie. Często w takim przypadku dochodzi do sytuacji, w której pacjent nie był finansowo przygotowany na koszt wizyty, który jest wyższy od zaplanowanego.
Nowe możliwości Platformy iGabinet wprowadzają obecnie dwa sposoby rozwiązania takiej sytuacji. Po pierwsze istnieje możliwość rozliczenia pacjenta wyłącznie za usługi lub zabiegi, które miały planowo odbyć się podczas wizyty (i na które pacjent jest przygotowany), przez co pozostałe usługi pozostaną do rozliczenia przy następnej okazji. Drugim sposobem są płatności częściowe, pozwalające na przyjmowanie wpłat dowolnej wysokości, przy czym cała pozostała kwota pozostaje do zapłaty i widoczna jest w saldzie pacjenta. W efekcie śledzenie zaległości płatniczych pacjentów jest teraz prostsze i znacznie bardziej efektywne.
Niniejsza aktualizacja wprowadziła także szereg drobnych modyfikacji w interfejsie użytkownika, znacznie poprawiających dostęp do najbardziej potrzebnych informacji, jak też zwiększających szybkość i komfort pracy z Platformą iGabinet. Choć zmiany znajdują odzwierciedlenie w całej aplikacji, to największa ich ilość dotyczy w szczególności generowania dokumentacji medycznej, generowania raportów i statystyk, konfiguracji indywidualnych powiadomień systemowych, czy wreszcie obsługi rejestracji i wizyt zarówno po stronie placówki, jak i po stronie pacjentów m.in. możliwość wymuszania podawania numeru tel. komórkowego przy samodzielnym zakładaniu konta przez pacjenta.
Na tym oczywiście zmiany w rozliczeniach i płatnościach się nie kończą, gdyż rozmaite mniejsze modyfikacje i usprawnienia, realizowane w oparciu o liczne Państwa sugestie są wprowadzane kilka razy w tygodniu. Zachęcamy zatem do skorzystania z nowych możliwości oraz tradycyjnie, zachęcamy do zgłaszania operatorom nawet najmniejszych propozycji zmian i dalszej rozbudowy.
Chyba nie musimy wspominać, że już od przeszło dekady to Państwo w ten sposób współtworzą Platformę iGabinet, mając przy tym bezpośredni wpływ na kierunek rozwoju tego rozwiązania i czyniąc je jeszcze lepszym, za co jako producenci serdecznie wszystkim Państwu dziękujemy!
Najważniejszą zmianą jest możliwość generowania pacjentom rachunków i faktur VAT za wykonane usługi w postaci plików PDF, które można następnie wydrukować, przesłać pacjentom za pomocą poczty elektronicznej, czy też po prostu zapisać jako fragment lokalnie przechowywanej dokumentacji medycznej.
Nowe opcje dostępne w konfiguracji rozliczeń pozwalają na określenie m.in.: rodzaju dokumentów płatniczych (rachunek lub faktura VAT), sposobu numeracji dokumentów (miesięcznej lub rocznej), domyślnego terminu płatności, a także waluty w jakiej przyjmowane są płatności i jakiej dotyczyć będą wystawiane dokumenty - co z pewnością ucieszy właścicieli placówek świadczących swoje usługi poza granicami naszego kraju.
Dużą zmianą, o którą prosiło wielu naszych klientów jest wprowadzenie salda pacjenta, które umożliwia częściowe rozliczenia za usługi wykonane podczas wizyty. Wyobraźmy sobie następującą sytuację: przychodzi pacjent na zaplanowaną wizytę, podczas której okazuje się, że potrzebne są dodatkowe zabiegi, które następnie są wykonywane na tej samej wizycie. Często w takim przypadku dochodzi do sytuacji, w której pacjent nie był finansowo przygotowany na koszt wizyty, który jest wyższy od zaplanowanego.
Nowe możliwości Platformy iGabinet wprowadzają obecnie dwa sposoby rozwiązania takiej sytuacji. Po pierwsze istnieje możliwość rozliczenia pacjenta wyłącznie za usługi lub zabiegi, które miały planowo odbyć się podczas wizyty (i na które pacjent jest przygotowany), przez co pozostałe usługi pozostaną do rozliczenia przy następnej okazji. Drugim sposobem są płatności częściowe, pozwalające na przyjmowanie wpłat dowolnej wysokości, przy czym cała pozostała kwota pozostaje do zapłaty i widoczna jest w saldzie pacjenta. W efekcie śledzenie zaległości płatniczych pacjentów jest teraz prostsze i znacznie bardziej efektywne.
Niniejsza aktualizacja wprowadziła także szereg drobnych modyfikacji w interfejsie użytkownika, znacznie poprawiających dostęp do najbardziej potrzebnych informacji, jak też zwiększających szybkość i komfort pracy z Platformą iGabinet. Choć zmiany znajdują odzwierciedlenie w całej aplikacji, to największa ich ilość dotyczy w szczególności generowania dokumentacji medycznej, generowania raportów i statystyk, konfiguracji indywidualnych powiadomień systemowych, czy wreszcie obsługi rejestracji i wizyt zarówno po stronie placówki, jak i po stronie pacjentów m.in. możliwość wymuszania podawania numeru tel. komórkowego przy samodzielnym zakładaniu konta przez pacjenta.
Na tym oczywiście zmiany w rozliczeniach i płatnościach się nie kończą, gdyż rozmaite mniejsze modyfikacje i usprawnienia, realizowane w oparciu o liczne Państwa sugestie są wprowadzane kilka razy w tygodniu. Zachęcamy zatem do skorzystania z nowych możliwości oraz tradycyjnie, zachęcamy do zgłaszania operatorom nawet najmniejszych propozycji zmian i dalszej rozbudowy.
Chyba nie musimy wspominać, że już od przeszło dekady to Państwo w ten sposób współtworzą Platformę iGabinet, mając przy tym bezpośredni wpływ na kierunek rozwoju tego rozwiązania i czyniąc je jeszcze lepszym, za co jako producenci serdecznie wszystkim Państwu dziękujemy!
Zobacz również:
Platforma iGabinetDENTOnet.pl na targach stomatologicznych KRAKDENT 2011

Platforma iGabinetDENTOnet.pl została zaprezentowana targach stomatologicznych KRAKDENT 2011 w Krakowie, gdzie została nominowana do medalu najwyższej jakości. Zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji z tego wydarzenia, koncentrującej się w głównej mierze na automatyzacji komunikacji gabinetu z pacjentami.
Przeczytaj cały artykuł »Nowe możliwości i usprawnienia obsługi wizyt

Najnowsza wersja Platformy iGabinet została właśnie zainstalowana wszystkim Klientom, a w niej kilka istotnych nowości i udogodnień w zakresie uproszczenia oraz przyspieszenia procesów obsługi pacjentów. Zmiany jak zawsze są efektem setek cennych pomysłów i sugestii od samych użytkowników, jakie uzyskaliśmy w trakcie prowadzonych w ostatnim czasie konsultacji oraz przesłanych nam drogą internetową. Gorąco zachęcamy zatem Państwa do nadsyłania nam swoich propozycji zmian i dalszej rozbudowy tego rozwiązania.
Przeczytaj cały artykuł »Mobilna rewolucja! Zarządzaj rejestracją pacjentów za pomocą smartfona lub tabletu

Pewien mądry człowiek powiedział kiedyś, że raz na jakiś czas pojawia się na rynku produkt lub rozwiązanie, które zmienia sposób w jaki wykorzystujemy technologię w codziennej pracy. Kiedy ponad 23 lat temu opracowaliśmy koncepcję Platformy iGabinet - pierwszego oprogramowania działającego w "chmurze", automatyzującego pozagabinetową komunikację z pacjentami, wiele osób uśmiechało się, podchodząc do tematu z pewnym niedowierzaniem...
Przeczytaj cały artykuł »
Odwiedź nasz profil: