Poznaj najważniejsze narzędzia dla pracowników recepcji
Bez względu na wielkość placówki medycznej oraz ilość jej oddziałów, z reguły najczęściej wykorzystywanymi narzędziami w programie do obsługi placówki, są narzędzia wspomagające pracę recepcji w zakresie obsługi rejestracji pacjentów. Przedstawimy tutaj najważniejsze rozwiązania dostępne w ramach Platformy iGabinet.
![Dodawanie i edycja kart pacjentów Dodawanie i edycja kart pacjentów](/data/images/screens/dodawanie-i-edycja-kart-pacjentow.png)
Dodawanie i edycja kart pacjentów
Pracownicy recepcji mają możliwość wyjątkowo szybkiej obsługi pacjentów pod względem zarządzania ich kartami, w zakresie dodawania i edycji danych kontaktowych. Dodanie nowego pacjenta jest kwestią wyboru odpowiedniej pozycji z rozwijanego menu, dostępnego z dowolnego miejsca w programie, a następnie wprowadzenia przynajmniej podstawowych danych, które oczywiście można uzupełnić w czasie późniejszym. Aby dokonać zmian informacji o pacjencie, wystarczy odszukać go w bazie i uruchomić Centrum Zarządzania Pacjentem. Cała operacja wymaga zatem jedynie kilku kliknięć.![Ustawienia godzin pracy lekarzy Ustawienia godzin pracy lekarzy](/data/images/screens/ustawienia-godzin-pracy-lekarzy.png)
Ustawienia godzin pracy lekarzy
Wyznaczanie godzin pracy lekarzy na dany dzień, tydzień lub miesiąc, w wielu placówkach realizowane jest właśnie przez pracowników recepcji. W Platformie iGabinet, można tego szybko dokonać bez względu na to, dla ilu lekarzy i na jaki okres wyznaczany jest czas pracy. W przypadku sieci placówek szybkość tych operacji jest niezależna od tego, w ilu placówkach lekarze ci będą przyjmować. Z pomocą przychodzi tutaj wygodny mechanizm tworzenia szablonów godzin pracy, dzięki którym raz zdefiniowane ustawienia czasu pracy, mogą zostać błyskawicznie wyznaczane również na kolejne okresy.![Zarządzanie rejestracją pacjentów Zarządzanie rejestracją pacjentów](/data/images/screens/zarzadzanie-rejestracja-pacjentow.png)
Zarządzanie rejestracją pacjentów
Gdy zdefiniowane zostaną godziny pracy lekarzy, pracownicy recepcji mogą rozpocząć rejestrację pacjentów na wizyty. Jeżeli placówka oferuje rejestrację on-line na swojej stronie WWW, wówczas także pacjenci mogą samodzielnie dopełnić wszelkich formalności rejestracyjnych. Pracownicy recepcji, jak też sami lekarze, posiadają jednak największe możliwości w tym zakresie i za pomocą kilku kliknięć są w stanie umówić pacjenta na dowolny termin, także poza określonymi godzinami pracy. Podobnie szybko można zmienić termin wizyty lub ją anulować, informując o tym pacjenta poprzez E-mail i/lub SMS.![Grafik pracy z mechanizmem "przeciągnij i upuść" Grafik pracy z mechanizmem "przeciągnij i upuść"](/data/images/screens/grafik-pracy-z-mechanizmem-przeciagnij-i-upusc.png)
Grafik pracy z mechanizmem "przeciągnij i upuść"
W Platformie iGabinet obsługa rejestracji pacjentów przez lekarzy lub recepcję, może odbywać się na kilka sposobów. Jednym z bardziej wygodnych i intuicyjnych narzędzi ku temu, jest grafik pracy działający na zasadzie "przeciągnij i upuść" (z ang. "drag'n'drop"). Dzięki niemu obsługa rejestracji jest jeszcze prostsza, a wszelkie zmiany w terminach rezerwacji pacjentów można wprowadzać za pomocą myszki. Poza wygodnym i poglądowym widokiem planu pracy na dany dzień lub tydzień, grafik pracy jest również najwygodniejszym sposobem przenoszenia rezerwacji pomiędzy lekarzami.![Ustawienia automatycznych powiadomień Ustawienia automatycznych powiadomień](/data/images/screens/ustawienia-automatycznych-powiadomien.png)
Ustawienia automatycznych powiadomień
Bez względu, czy pracownik recepcji dokonuje rejestracji pacjenta korzystając z listy terminów, czy też z grafika pracy, istnieje możliwość każdorazowego powiadomienia pacjenta o wykonanej operacji za pomocą E-mail i/lub SMS. Oznacza to, że zapisując pacjenta na wizytę, zmieniając jej termin na inny lub anulując tę wizytę całkowicie, każdy pacjent może natychmiast zostać o tym natychmiast poinformowany. Jeżeli dana placówka przyjmuje pacjentów zagranicznych, powiadomienia mogą odbywać się w ojczystym języku danego pacjenta, co niewątpliwie bardzo ułatwia życie pracownikom wielu recepcji ;)![Generowanie oraz drukowanie agendy wizyt Generowanie oraz drukowanie agendy wizyt](/data/images/screens/generowanie-oraz-drukowanie-agendy-wizyt.png)
Generowanie oraz drukowanie agendy wizyt
Platforma iGabinet umożliwia szybkie generowanie i wydruki agendy, będącej planem wizyt zarezerwowanych na dany okres. Rozwiązanie jest popularne szczególnie w przypadku dużych NZOZów, gdy często nie wszyscy specjaliści są wystarczająco biegli w obsłudze oprogramowania. Pracownicy recepcji mogą wówczas odpowiednio wcześniej przekazać lekarzom szczegółową listę rezerwacji ich wizyt w postaci wydruku, bądź pliku PDF wysłanego na e-mail. Innym często stosowanym rozwiązaniem jest drukowanie agendy, jako planu zagospodarowania określonych gabinetów np. na dany dzień.![Wersja mobilna do zarządzania rejestracją pacjentów Wersja mobilna do zarządzania rejestracją pacjentów](/data/images/screens/wersja-mobilna-do-zarzadzania-rejestracja.png)
Odwiedź nasz profil: